W ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia część zajęć jest organizowana dla ucznia indywidualnie. W wielu szkołach stosowana jest zasada, że wymiar zajęć indywidualnych jest taki jak, jak w nauczaniu indywidualnym. Nie jest to błąd, jeżeli potrzeby ucznia są zaspokojone. Jednak trzeba pamiętać, że zindywidualizowana ścieżka kształcenia i nauczanie indywidualne to dwie różne formy organizacyjne i nie można ich ze sobą mylić. Jednym z najczęstszych błędów jest organizowanie zdalnych zajęć indywidualnych w ramach ścieżki. Wysłuchaj podcastu i dowiedz się, dlaczego takie działanie jest nieprawidłowe.
Przeczytaj artykuł opisujący stan prawny od 1 września 2023 r.: Zindywidualizowana ścieżka kształcenia online
O sposobie realizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia konkretnego ucznia decyduje dyrektor szkoły. Musi on uwzględnić opinię wydaną przez poradnię i zawarte w niej wskazania. Co w praktyce oznacza ta zasada i w jaki sposób odnosi się do konieczności ustalenia liczby godzin zajęć, które będą realizowane przez ucznia? Jaki jest minimalny wymiar godzin realizowanych w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia?
Z artykułu dowiesz się m.in.: