Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – teoria i praktyka

Autor: Elżbieta Górka

Dodano: 12 września 2023
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – teoria i praktyka

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, którzy nie mogą uczęszczać do szkoły z powodów wynikających w szczególności ze stanu zdrowia. Jej organizacja i realizacja wciąż budzą wiele wątpliwości wśród dyrektorów, nauczycieli i rodziców. W artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania. Wyjaśniamy, co ścieżka oznacza dla szkoły i ucznia. Podajemy przykłady organizacji kształcenia w tej formie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie formy kształcenia zindywidualizowanego wyróżnia się w prawie oświatowym?
  • Dla których uczniów przewidziana jest zindywidualizowana ścieżka?
  • Jakie są założenia udzielania pomocy w tej formie?
  • Ile godzin zajęć z poszczególnych przedmiotów przewiduje się dla uczniów objętych ścieżką?
  • W jaki sposób dokumentować realizację zindywidualizowanej ścieżki?
  • Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach, dyrektorze, nauczycielach i wychowawcy?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 września 2023

Autor: Elżbieta Górka

Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończyła również studia podyplomowe Kształcenie Integracyjne - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa, a także jest terapeutą metody Marii Montessori. Posiada 24-letni staż pracy w tym przez 18 lat pełniła funkcję wicedyrektora w w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim. Ekspert w zakresie: pedagogiki, kształcenia integracyjnego, terapii, wpisana na listę MEN. Obecnie wizytator ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych KO Łódź, Delegatura Piotrków Trybunalski

Tematyka

Sprawdź inne serwisy