Jak wspierać ucznia z epilepsją? Dostosowanie wymagań edukacyjnych i organizacji nauczania

Dodano: 7 października 2025

Epilepsja to przewlekła choroba układu nerwowego, która może znacząco wpływać na funkcjonowanie ucznia w szkole. Napady padaczkowe, skutki uboczne leczenia oraz towarzyszące im trudności poznawcze sprawiają, że nauczyciele muszą dostosowywać organizację nauczania, metody pracy oraz środki dydaktyczne. Właściwe podejście pozwala nie tylko na zapewnienie bezpieczeństwa ucznia, lecz także na wyrównanie jego szans edukacyjnych. Dowiedz się, o czym pamiętać podczas opracowywania dostosowań edukacyjnych uczniów z epilepsją.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie trudności w uczeniu się mogą występować u uczniów z epilepsją?
  • Jak dostosować organizację nauczania, aby wspierać ucznia w codziennym funkcjonowaniu?
  • Jakie metody i środki dydaktyczne sprzyjają bezpieczeństwu i efektywności pracy?
  • Jakie indywidualne pomoce dydaktyczne można zastosować w pracy z uczniem z epilepsją?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy