Dostosowanie wymagań edukacyjnych – czy konieczna forma pisemna?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 22 października 2025
Dostosowanie wymagań edukacyjnych – czy konieczna forma pisemna?

Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia to jeden z podstawowych obowiązków nauczyciela. W przypadku ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej pojawia się pytanie, czy nauczyciel musi opracować takie dostosowania w formie pisemnej. W artykule przedstawiono aktualne regulacje prawne  oraz obowiązki nauczyciela w tym zakresie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy nauczyciel musi opracowywać pisemne dostosowania wymagań dla ucznia z opinią?
  • Jakie obowiązki dotyczące dokumentacji spoczywają na nauczycielu?
  • Kiedy pisemna forma dostosowania jest obowiązkowa?
  • Jakie znaczenie ma statut szkoły w tej sprawie?
  • Jak interpretować zalecenia zawarte w opinii poradni?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 22 października 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy