Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia to jeden z podstawowych obowiązków nauczyciela. W przypadku ucznia posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej pojawia się pytanie, czy nauczyciel musi opracować takie dostosowania w formie pisemnej. W artykule przedstawiono aktualne regulacje prawne oraz obowiązki nauczyciela w tym zakresie.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Ministerstwo Edukacji i Nauki opublikowało projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Czego dotyczą zapowiadane zmiany? Czy zmienione przepisy to kolejny krok w dążeniu do odbiurokratyzowania pracy nauczycieli?
Ministerstwo Edukacji i Nauki informuje, że trwają prace nad opracowaniem wykazu obowiązkowych dokumentów, które muszą wypełniać dyrektorzy oraz nauczyciele. Stworzenie takiego katalogu ma na celu odbiurokratyzowanie systemu pracy w szkole. Sprawdź szczegóły.
W większości szkół corocznie przeprowadzano ewaluację programu wychowawczo-profilaktycznego. W związku ze zmianą przepisów o nadzorze pedagogicznym oraz dążeniem do odbiurokratyzowania pracy nauczycieli, pojawiają się pytania, czy można zrezygnować z takich czynności. Czy nauczyciele mogą odmówić sporządzenia informacji o realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego?
Pismo Ministra Edukacji i Nauki dotyczące odbiurokratyzowania pracy nauczycieli wywołało wiele zamieszania. Nauczyciele dowiedzieli się, że znaczna część dokumentów, które obowiązkowo opracowują, nie jest wymagana. Do takich dokumentów zalicza się m.in. roczne podsumowania skuteczności kształcenia specjalnego. Sprawdź czy pismo ministra zwalnia nauczycieli z obowiązku ewaluacji pracy terapeutycznej. Dowiedz się czy dyrektor szkoły może wprowadzić wewnętrzne zasady dokumentowania pracy na rzecz uczniów.
Przeczytaj również:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.