Szczególnie ważne dla specjalisty

Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 19 grudnia 2022
Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

IPET to najważniejszy w szkole dokument opracowywany dla uczniów objętych kształceniem specjalnym. Zespół określa w nim cele kształcenia specjalnego dla danego ucznia oraz sposoby ich osiągania. Skuteczność IPET uzależniona jest od tego, czy został opracowany z uwzględnieniem potrzeb i możliwości ucznia. Jednak nawet najlepiej zaplanowane działania, mogą po pewnym czasie okazać się nieefektywne mimo starań całego grona pedagogicznego. Dlatego bardzo ważna jest systematyczna ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. W artykule wyjaśniamy, jak często i w jaki sposób dokonywać oceny skuteczności programu. Podpowiadamy również, na co należy zwracać szczególną uwagę, dokonując oceny poziomu funkcjonowania ucznia.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak często oceniać efektywność indywidualnego programu edukacyjno-wychowawczego
  • Które treści z IPET oceniać pod kątem efektywności
  • Od czego zacząć ocenę efektywności IPET
  • Jakie kwestie powinna uwzględniać WOPFU
  • Czy w szkole przeprowadza się ewaluację wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia?
  • Które elementy IPET poddawać analizie w celu oceny skuteczności programu
  • Kto powinien przeprowadzić ocenę efektywności IPET

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 grudnia 2022

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy