Padaczka często wywołuje obawy i lęk u nauczycieli. Również rodzice uczniów z padaczką mają obawy związane z tym, jak nauczyciele poradzą sobie z objawami choroby. Dlatego tak ważna jest współpraca specjalistów i nauczycieli z rodzicami dziecka i odwrotnie. Współpraca ta ma na celu nie tylko zapewnić dziecku bezpieczeństwo w razie napadu. Ma również ułatwić wspieranie ucznia w rozwijaniu umiejętności społecznych, w tym radzeniu sobie z trudnościami wynikającymi z epilepsji.
Niniejsza publikacja jest dedykowana nauczycielom, wychowawcom i specjalistom pracującym z uczniami szkoły podstawowej. Materiały można wykorzystać podczas opracowywania programu wychowawczo-profilaktycznego oraz planów prac: wychowawcy, psychologa, pedagoga szkolnego i pedagoga specjalnego.
Pojawienie się w szkole ucznia, któremu mogą zdarzać się napady padaczki, wywołuje u nauczycieli strach. To zrozumiałe, ale trzeba pamiętać, że uczeń cierpiący na takie zaburzenia potrzebuje wsparcia. Sprawdź, jakie działania powinna podjąć szkoła w odniesieniu do uczniów chorujących na padaczkę. Dowiedz się, jak dostosować pomoc do przebiegu padaczki, aby poprawiać jakość życia ucznia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Padaczka często powoduje obawy nauczycieli. Obawy mają również rodzice. Są one związane z uczęszczaniem dziecka do szkoły i tym, jak nauczyciele poradzą sobie z objawami choroby. Dlatego tak ważna jest współpraca specjalistów i nauczycieli z rodzicami dziecka i odwrotnie. Współpraca ma na celu nie tylko zapewnić dziecku bezpieczeństwo w razie napadu. Ma również ułatwić wspieranie ucznia w rozwijaniu umiejętności społecznych, w tym radzeniu sobie z trudnościami wynikającymi z epilepsji.
Czy dzieci chorujące na padaczkę potrzebują pomocy i indywidualnej organizacji zajęć? Czy ich przestrzeń edukacyjna powinna zawierać jakieś szczególne elementy? Artykuł wskazuje przykładowe działania wspierające dla osób z padaczką na terenie szkoły. Znajdziesz w nim również wskazówki dotyczące zapewnienia opieki i sposobów organizacji zajęć i przestrzeni edukacyjnej.
Drgawki są stanem charakteryzującym się mimowolnymi, szybkimi i rytmicznymi skurczami mięśni szkieletowych, którym towarzyszy utrata przytomności. Mają charakter napadowy, spowodowany nieprawidłową czynnością mózgu. Często mogą być mylone z dreszczami, w których dziecko zachowuje stały kontakt i nie dochodzi do utraty przytomności. Dowiedz się, jakie są najczęstsze przyczyny drgawek i co robić, jeżeli wystąpiły one u dziecka ze zdiagnozowaną padaczką.
Nie wszyscy uczniowie objęci w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną lub wymagający specyficznego wsparcia mogą być zwolnieni z egzaminu ósmoklasisty. Nie oznacza to jednak, że nie przysługują im żadne formy pomocy. Sprawdź, jakie rozwiązania można zastosować w przypadku ucznia z padaczką lekooporną.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.