Autor: Marzenna Czarnocka
Dodano: 18 października 2023
Szkoła jest zobowiązana do zorganizowania dla ucznia zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, jeżeli rodzice lub pełnoletni uczeń dostarczy stosowną opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej. W przypadku ucznia uczęszczającego do przedszkola lub szkoły do wniosku dołącza się opinię o funkcjonowaniu ucznia wydaną przez nauczycieli i specjalistów. Czy poradnia może stwierdzić potrzebę objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia, jeżeli szkoła nie widzi takiej potrzeby?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na jakiej podstawie poradnia może wydać opinię o objęciu ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną?
- Jakie są źródła informacji, które poradnia uwzględnia przy ocenie potrzeb ucznia?
- Czy opinia szkoły w sprawie funkcjonowania ucznia jest wiążąca dla poradni?
- Czy szkoła ma prawo blokować wydanie opinii o zindywidualizowanej ścieżce, jeśli sama nie widzi takiej potrzeby?
- Kto ma ostateczne kompetencje w decydowaniu o objęciu ucznia zindywidualizowaną ścieżką kształcenia?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 18 października 2023
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.