poradnia psychologiczno-pedagogiczna

Nadzór pedagogiczny w poradni psychologiczno-pedagogicznej – plan nadzoru, realizacja, sprawozdanie dyrektora

Nadzór pedagogiczny w poradni psychologiczno-pedagogicznej – plan nadzoru, realizacja, sprawozdanie dyrektora

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne pełnią szczególną rolę w systemie oświaty. Zapewniają wsparcie dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Nadzór pedagogiczny prowadzony w poradni powinien w związku z tym być mechanizmem gwarantującym nie tylko efektywność działania placówki, ale jednocześnie wspierającym jakość i skuteczność procesu nauczania-uczenia się i wychowania, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces edukacji. 

Nadzór pedagogiczny może pomóc w identyfikacji problemów w środowisku, w którym funkcjonuje poradnia, ułatwić dyrektorowi i specjalistom skuteczne ich rozwiązywania i pomóc w poszukiwaniu nowych strategii działania odpowiednio do rozpoznanych potrzeb. Ponadto może również przyczynić się do poprawy klimatu i kultury organizacyjnej poradni opartej na wspólnych wartościach, promowaniu współpracy i otwartej komunikacji oraz tworzeniu środowiska sprzyjającego rozwojowi osób i instytucji. Dlatego też nadzór pedagogiczny nie może być postrzegany jako izolowane działanie dyrektora, ale powinien być procesem porządkującym i koordynującym przebieg realizacji wszystkich zadań poradni w różnych obszarach i kontekstach jej działania.
Sprawdź inne serwisy