Diagnozowanie uczniów w edukacji domowej – która publiczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna jest właściwa?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 27 czerwca 2025
  Diagnozowanie uczniów w edukacji domowej – która publiczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna jest właściwa?

Uczniowie realizujący obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą, na podstawie zezwolenia dyrektora konkretnej szkoły, podlegają diagnozie w poradniach psychologiczno-pedagogicznych właściwych ze względu na siedzibę tej szkoły. Miejsce zamieszkania ucznia nie wpływa na ustalenie właściwej poradni, chyba że zostanie zawarte odpowiednie porozumienie między organami prowadzącymi poradnie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Która poradnia jest właściwa dla ucznia korzystającego z nauczania domowego?
  • Czy miejsce zamieszkania dziecka ma znaczenie przy kierowaniu do poradni?
  • Kiedy możliwa jest diagnoza w poradni innej niż ta wskazana przepisami?
  • Jakie warunki muszą być spełnione, by udzielić pomocy w innej poradni?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 27 czerwca 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy