aktualności

System wsparcia uczniów z ADHD – MEN zapowiada zmiany

System wsparcia uczniów z ADHD – MEN zapowiada zmiany

Do RPO wpłynął wniosek w sprawie uregulowań dotyczących wsparcia uczniów, u których zdiagnozowano ADHD. We wniosku zwrócono uwagę, że aktualne przepisy nie odpowiadają potrzebom tej grupy. Największym problem jest brak możliwości uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów z diagnozą ADHD. RPO zwrócił się do MEN z prośbą o stanowisko w tej sprawie. W tym samym czasie do MEN wpłynęła interpelacja poselska, w której zapytano, czy planowane jest wprowadzenie szczególnych wytycznych dotyczących sposobu postępowania względem młodzieży z ADHD, w szczególności w zakresie zindywidualizowanych sposobów nauczania i oceniania oraz rekomendowania specjalistycznego wsparcia? Sprawdź, jakie informacje znalazły się w odpowiedzi Ministerstwa. Czy uczeń z ADHD otrzyma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?

Z artykułu dowiesz się m.in.?

  • Jakie ryzyka wynikają z braku wsparcia dla dzieci i młodzieży z ADHD?
  • Czy MEN planuje wprowadzenie specjalnych wytycznych dotyczących edukacji uczniów z ADHD?
  • Czy uczniowie z ADHD mogą liczyć na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jakie zmiany w systemie wsparcia uczniów z ADHD planuje MEN?
  • Jakie projekty i inicjatywy podejmuje MEN, aby poprawić dostępność edukacji dla uczniów z ADHD?
  • Jakie szkolenia i materiały metodyczne będą dostępne dla nauczycieli w roku szkolnym 2024/2025 w zakresie pracy z uczniami z ADHD?
Sprawdź inne serwisy