Pytanie: Rodzic ubiega się badanie w poradni psychologiczno-pedagogicznej, będzie składał wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy nauczyciel ma obowiązek wypełnić ten wniosek?
Pytanie: Czy nauczyciel współorganizujący proces kształcenia powinien być obecny na zebraniu z rodzicami wszystkich uczniów? Kuratorium oświaty zaleca, aby nauczyciel wspomagający, który pracuje z uczniem z zespołem Aspergera uczestniczył w zebraniu ogólnym, z rodzicami uczniów całej klasy.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli (psychologa i pedagoga szkolnego) do pełnienia po południu tzw. dyżuru telefonicznego? Dyżur ma odbywać się poza pensum (zadania statutowe) i polegać na dostępności „pod telefonem” w określonym dniu w konkretnych godzinach oraz zobowiązaniu nauczyciela do przybycia do szkoły w razie, gdyby taka potrzeba pojawiła się w trakcie trwania pełnionego dyżuru.
Pytanie: Nauczyciele chcą, aby w statucie znalazł się zapis stanowiący, że praca pisemna (sprawdzian, klasówka) może być udostępniona tylko do wglądu na terenie szkoły w określonym dniu i godzinie oraz w czasie zebrania. Czy taki zapis w statucie będzie zgodny z prawem?
Pytanie: Nauczyciel rozpoczął przygotowanie do zawodu w dniu 20 listopada 2024 r. – w tym dniu uzyskał pełne kwalifikacje. Do kiedy należy mu wypłacić świadczenie na start dla nauczyciela początkującego?
Pytanie: Nauczyciel zatrudniony jest w placówce nieferyjnej na czas nieokreślony w wymiarze 6/22. W związku z dostarczeniem orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (w trakcie roku szkolnego) będzie prowadził zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2/22 godzin. Czy należy zawrzeć z nauczycielem drugą umowę o pracę czy sporządzić aneks do obecnej umowy?
Pytanie: Czy na wniosek dyrektora ośrodka pomocy społecznej dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej ma obowiązek udzielenia informacji o dziecku objętym wsparciem oraz przekazania kserokopii o orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?