Dyrektor szkoły zatwierdza program realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Sprawdzamy, jaką formę powinny mieć zmiany w statucie i opinia do programu!
Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
Każdy program powinien stanowić opis sposobu realizacji celów wychowania oraz treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Po uchyleniu rozporządzenia MEN z 21 czerwca 2012 r. określającego warunki dopuszczania do użytku w przedszkolu programów wychowania przedszkolnego żaden przepis nie podaje wprost, jakie szczegółowe elementy powinien on zawierać. Układ własnego programu zależy od autorskiej koncepcji nauczyciela.
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej można zaliczyć do zajęć specjalistycznych realizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przepisy nie precyzują przy tym, ilu uczniów może brać udział w tych rodzajach zajęć.