W okresie zawieszenia szkół istnieje możliwość organizowania spotkań uczniów z nauczycielami. W rozporządzeniu MEN wskazano bowiem, że dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych, liceów i techników można organizować konsultacje z przedmiotów, z których uczeń będzie przystępował do egzaminów.
W związku z sytuacją wywołaną pandemią koronawirusa i przesunięciem egzaminów, resort edukacji podjął decyzję o umożliwieniu zmiany terminów, w których w szkole ustalone będą dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Sprawdź, jaki jest zakres swobody dyrektora i czy istnieje możliwość ustalenia takich dni w terminach, na które nie przypadają egzaminy.
Przed stanem epidemii organizację pracy przedszkola określał ramowy rozkład dnia, na podstawie którego nauczyciele ustalali szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci. Jak realizować założenia rozkładu dnia w dobie zdalnej realizacji podstawy programowej?
Epidemia koronawirusa to szczególnie trudny okres dla uczniów, którzy ze względu na stan zdrowia zmuszeni są do pozostawania w szpitalach. Należy jednak pamiętać, że mimo epidemii, należy zapewnić im kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub szkole, zorganizowanych w podmiocie, odpowiednio do wskazań lekarza prowadzącego leczenie. Czy to oznacza, że placówek zorganizowanych w szpitalach nie obejmują przepisy dotyczące ograniczenia funkcjonowania związane z COVID-19?
Opublikowane w Dzienniku Ustaw rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zawierają m.in. rozwiązania dla szkół zawodowych, w których uczniowie realizują m.in. zajęcia praktyczne, praktyki zawodowe oraz staże. Sprawdź, jakie postanowienia wypracował resort edukacji.
Dyrektorzy oraz rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola pytają, czy opłata stała za publiczne przedszkole , która jest pobierana z góry, podlega zwrotowi bądź odliczeniu w następnym miesiącu, skoro zajęcia się nie odbywają. Sprawdź, jakie jest stanowisko eksperta.
W związku z możliwością rozpoczęcia zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych oraz z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w roku szkolnym 2019/2020, pojawiły się wątpliwości. Czy dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mogą uczestniczyć w przedszkolu jedynie w zajęciach indywidualnych ze specjalistami czy również w zajęciach o charakterze opiekuńczo-wychowawczym? Poznaj odpowiedź eksperta.
Artykuł archiwalny. Poznaj aktualne zasady dotyczące prowadzenia zdalnych zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną: Zdalne nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Nowe przepisy nie zawierają gotowych rozwiązań dotyczących realizacji podstawy programowej w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną. Dowiedz się, jak powinno wyglądać nauczanie zdalne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną umiarkowaną i znaczną w szkole specjalnej? Czy nauczyciele mogą ograniczyć się do informowania rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji?