Dzięki planowanej zmianie w ustawie z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe, organy prowadzące szkół podstawowych, w których zorganizowano oddziały przedszkolne będą miały więcej czasu na dostosowanie lokali do nowych warunków przeciwpożarowych. Sprawdź szczegóły i dowiedz się, jakie warunki będą musiały spełniać pomieszczenia dla przedszkolaków. Przeczytaj aktualizację: Co dalej z Lex Czarnek? Jest weto Prezydenta
Dodatkowe zajęcia wspomagające dla uczniów są prowadzone tylko przez część roku szkolnego 2021/2022. Z tego powodu w większości przypadków są one przydzielane jako godziny ponadwymiarowe. Zdarza się jednak, że powierzenie ich zatrudnionym nauczycielom nie jest możliwe. Czy w takiej sytuacji z nauczycielem można zawrzeć umowę zlecenie? Sprawdź, które szkoły podstawowe mogą skorzystać z takiego rozwiązania.
Nowy standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela wywołał wiele zamieszania. Jedno z pytań brzmi: czy nauczyciel przedszkola musi ukończyć studia magisterskie? A może zmieniły się wymagania dla nauczycieli w klasach I-III szkół podstawowych? Poznaj regulacje określające, jaki dyplom powinien posiadać nauczyciel w przedszkolu i nauczyciel nauczania początkowego. Dowiedz się, jakie studia należy ukończyć, aby zostać nauczycielem.
Po trwających blisko miesiąc ograniczeniach dotyczących praktycznej nauki zawodu, już w poniedziałek uczniowie będą mogli wrócić na zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe. Sprawdź, jakie regulacje w tym zakresie przygotował resort edukacji.
Od 26 kwietnia 2021 r. uczniowie klas I-III w jedenastu województwach będą uczyć się w systemie hybrydowym. Oznacza to, że tylko część uczniów wróci na zajęcia stacjonarne do szkoły. Pozostali zaś nadal będą uczyć się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Sprawdź, na czym polega ten model realizowania zajęć. Przekonaj się, jakie będą obowiązywać przepisy określające zasady nauczania hybrydowego od 26 kwietnia 2021 ?
AKTUALIZACJA! Praktyczna nauka zawodu – zasady obowiązujące od 26 kwietnia 2021. Poznaj nowe przepisy! Obowiązujące od 29 marca 2021 r. ograniczenie funkcjonowania jednostek systemu oświaty dotyczy również praktycznej nauki zawodu w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe. Zmiany dotyczą także uczniów szkół branżowych I stopnia. Sprawdź, jakie zasady obowiązują od 29 marca 2021 r.
Od 29 marca 2021 r. dzieci objęte wychowanie przedszkolnym w publicznych i niepublicznych placówkach zostają w domu. Zajęcia mają być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednak w niektórych przypadkach – również na terenie placówki. Sprawdź, jakie obowiązują zasady i jakie wprowadzono zmiany w organizacji zajęć w przedszkolu od 29 marca 2021 r. Uwaga: od 19 kwietnia 2021 r. funkcjonowanie przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i innych form wychowania przedszkolnego zostało wznowione. Posłuchaj podcastu: Odnotowywanie nieobecności i zdalne zajęcia dla dziecka przebywającego na kwarantannie lub w izolacji
Aktualizacja! Zasady nauczania hybrydowego od 26 kwietnia 2021 Od 22 marca 2021 r. uczniowie wszyscy szkół ogólnodostępnych wrócili do nauki z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Już w dniu ogłoszenia ponownego zawieszenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, rodzice najmłodszych uczniów zaczęli zwracać się do dyrektorów z wnioskami o zorganizowanie nauczania na terenie szkoły. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby zorganizować lekcje w szkole? Sprawdź, jakie zmiany w organizacji zajęć w szkole wprowadziło nowe rozporządzenie ogłoszone 26 marca 2021 r.
W związku z tym, że przerwa w nauce w całym kraju potrwa od 4 do 17 stycznia 2021 r. i zastąpi dotychczasowe ferie zimowe, dyrektorzy zastanawiają się czy istnieje możliwość zmiany terminu klasyfikacji śródrocznej. Taka zmiana miałaby na celu zapewnienie czasu na dopełnienie procedur, których przeprowadzenie planowane było na pierwsze tygodnie stycznia.
Wielokrotnie nowelizowane rozporządzenie MEN w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 zakłada, że to dyrektor szkoły określi zasady organizację zdalnego nauczania obowiązujące w szkole. W jakiej formy należy wprowadzić ustalenia? Czy konieczne są zmiany w statucie szkoły lub przedszkola?