Czy dzieci uczęszczające do punktu przedszkolnego lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej mogą korzystać ze szkolnej świetlicy? Czy placówka ma obowiązek organizowania dla nich odrębnych zajęć opiekuńczych? W artykule przedstawiamy zasady organizacji opieki dla dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, w tym przepisy określające, gdzie i na jakich warunkach powinny przebywać po zakończeniu zajęć dydaktycznych.
Bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć szkolnych jest priorytetem każdej placówki oświatowej. Dyrektor, nauczyciele i inni pracownicy szkoły mają obowiązek sprawować nad nimi opiekę, zarówno podczas lekcji, jak i przerw. Co jednak w sytuacji, gdy uczeń samowolnie opuszcza teren szkoły w trakcie trwania zajęć? Czy szkoła nadal ponosi za niego odpowiedzialność? Jakie kroki powinna podjąć, aby zapobiegać takim sytuacjom? Sprawdź, czy szkoła odpowiada za ucznia, który samodzielnie opuścił placówkę w trakcie trwania zajęć lekcyjnych.
Od 1 września 2017 r. nauczyciele realizują nową podstawę programową, która znacząco różni się od poprzedniej. Celem monitorowania realizacji podstawy programowej jest pozyskanie informacji o stosowanych przez nauczycieli rozwiązaniach organizacyjnych i metodycznych związanych z wdrażaniem nowych regulacji oraz z uwzględnianiem zalecanych warunków i sposobów jej realizacji.
Od 1 września 2017 r. obowiązuje nowy termin na złożenie przez rodziców wniosku o objęcie dziecka nauką języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, zmieniły się także zasady organizacji oddziałów oraz liczba godzin przeznaczonych na naukę ww. języków oraz godzin zajęć prowadzonych w języku polskim.
Ramowe plany nauczania dla klasy VII nie przewidują techniki – czy dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, który jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego, należy zorganizować takie zajęcia?