15 i 16 stycznia 2025 r. odbyły się pierwsze w tym roku spotkania grup roboczych w ramach zespołu ds. pragmatyki zawodu nauczyciela przy MEN. Sprawdź, jakie zmiany w tym zakresie planuje MEN. Kolejne spotkania grup roboczych mają odbyć się na przełomie lutego i marca.
Ośrodek Rozwoju Edukacji zbiera zapotrzebowania na adaptacje podręczników dla uczniów słabowidzących i niewidomych klas I, IV i VII szkół podstawowych. Na składanie wniosków szkoły mają czas do 28 stycznia 2025 roku.
W Dzienniku Ustaw ogłoszono rozporządzenie Ministra Edukacji zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Zmiany obowiązywać będą od 1 września 2025 r.
W Ministerstwie Edukacji Narodowej zaktualizowano wzory dokumentacji, dotyczącej realizacji modułu 3 rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”. Nowe edytowalne wzory są już dostępne. Należy je stosować przy rozliczeniu w 2025 roku, za rok 2024.
Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało poradnik na temat roli i zadań psychologów pracujących z dziećmi i młodzieżą w szkołach i placówkach oświatowych. Publikacja zawiera rekomendacje MEN na temat sposobu realizacji tych zadań. Materiały skierowane są do dyrektorów szkół, nauczycieli oraz specjalistów zatrudnionych w placówkach systemu edukacji.
Sprawdź, jak MEN odpowiedziało na interpelację poselską w sprawie wprowadzenia pełnowymiarowych lekcji wychowania fizycznego w klasach I-III szkół podstawowych. Czy MEN rozważa taką zmianę? Czy nie zabraknie nauczycieli przygotowanych do prowadzenia zajęć WF-u z uczniami klas I–III szkół podstawowych?
Po zniesieniu przez MEN tzw. wstępnych deklaracji maturalnych, maturzysta, który podejdzie wiosną do egzaminu, będzie składał deklarację przystąpienia do matury tylko raz. Termin na złożenie deklaracji mija już 7 lutego. Będzie to decyzja ostateczna, bez możliwości zmiany.
Ośrodek Rozwoju Edukacji zachęca doradców metodycznych do korzystania ze strony internetowej projektu „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”. Sprawdź, dlaczego warto odwiedzić stronę projektu.