Instytut Badań Edukacyjnych wraz z Ministerstwem Edukacji zapraszają nauczycieli i innych przedstawicieli oświaty na webinar Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego. Ten kraj to wzór holistycznej edukacji i przygotowania uczniów do przyszłości i życia w XXI wieku. Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru w polskim systemie edukacji? Dowiesz się podczas webinaru 12 sierpnia.
Do RPO wpłynął wniosek w sprawie uregulowań dotyczących wsparcia uczniów, u których zdiagnozowano ADHD. We wniosku zwrócono uwagę, że aktualne przepisy nie odpowiadają potrzebom tej grupy. Największym problem jest brak możliwości uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów z diagnozą ADHD. RPO zwrócił się do MEN z prośbą o stanowisko w tej sprawie. W tym samym czasie do MEN wpłynęła interpelacja poselska, w której zapytano, czy planowane jest wprowadzenie szczególnych wytycznych dotyczących sposobu postępowania względem młodzieży z ADHD, w szczególności w zakresie zindywidualizowanych sposobów nauczania i oceniania oraz rekomendowania specjalistycznego wsparcia? Sprawdź, jakie informacje znalazły się w odpowiedzi Ministerstwa. Czy uczeń z ADHD otrzyma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają do udziału w otwartych konsultacjach społecznych dotyczących propozycji ram dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom. Najbliższe spotkanie online odbędzie się 13 sierpnia 2024 o godz. 9.00.
W Dzienniku ustaw ogłoszono nowelizację rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Nowe zasady wejdą w życie 1 września. Sprawdź, jakie zmiany czekają uczniów i nauczycieli w nowym roku szkolnym.
W Dzienniku Ustaw ogłoszono rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu maturalnego. Oznacza to, że od 10 sierpnia 2024 r. u czniowie klas maturalnych nie będą musieli składać wstępnych deklaracji o zamiarze przystąpienia do matury.