Rywalizacja i chęć bycia najlepszym kojarzyły się kiedyś przede wszystkim z wielkimi korporacjami. Jednak wyścig szczurów na stałe zagościł także w edukacji. To bilet do lepszego życia, opłacany morderczą pracą i stresem uczniów od najmłodszych lat. Podpowiadamy, jak można ograniczyć to negatywne zjawisko.
Opracowywany corocznie program realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego musi uwzględniać udział rodziców w procesie doradczym, w szczególności organizację spotkań z nimi. Przedstawiamy zakres współpracy doradcy zawodowego z rodzicami oraz przykłady działań.
Analizy wynikające z literatury przedmiotu wskazują na większą efektywność i zasadność działań obejmujących uniwersalne projektowanie procesu edukacyjnego odnoszącego się do dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uniwersalne zaplanowanie zajęć edukacyjnych obejmuje konieczność uwzględniania kilku prostych i łatwych w zastosowaniu zasad.
Ważne jest, aby doradca wspierał młodego człowieka w rozpoznawaniu swoich zasobów, diagnozował potencjał efektywnego uczenia się, określił preferowane metody zapamiętywania, ale także pobudzał i inspirował do podejmowania nowych wyzwań, również w obszarze zainteresowań.
Zapraszamy na styczniowe szkolenie online dla pedagogów i nauczycieli specjalistów pracujących z dziećmi w klasach I-III szkoły podstawowej dotyczące sposobów na zmotywowanie do nauki czytania. Jednocześnie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie z ciekawymi nagrodami.
Koniec roku kalendarzowego sprzyja podsumowaniom i zamykaniu tego, co było oraz planowaniu tego, co będzie. Wielu dorosłych ma problemy z ogarnianiem współczesnego tempa życia i nadmiaru obowiązków, stąd ważne by już w dzieciach i młodzieży kształcić dobre nawyki skutecznego reagowania na wielozadaniowość, odróżniania priorytetów od spraw drugorzędnych oraz wydobywać umiejętność delegowania zadań.
Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej nikogo nie dziwi. Rodzice chcą, aby miało kontakt z rówieśnikami i uczyło się funkcjonowania w świecie. Czy to dobrze? Czy polska szkoła może stać się szkołą inkluzyjną w całym tego słowa znaczeniu? Odpowiedzi na te pytania udzieli ze swojej perspektywy dyrektor szkoły, której udało się stworzyć szkołę inkluzyjną. Sprawdź, jak należy podchodzić do tematu pedagogiki specjalnej w szkole powszechnej. Dowiedz się, jakie zadania stoją przed dyrektorami i nauczycielami.
W szkole przed nastolatkami stoi szereg różnorodnych wyzwań związanych z nauką. Rozwijanie umiejętności uczenia się w istotny sposób ułatwi im sprostanie tym wyzwaniom. W jaki sposób możemy im pomóc w nauce? Przedstawiamy kilka ważnych wskazówek oraz pomocne karty pracy.