Dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Opracowując IPET należy brać pod uwagę wnioski z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia lub dziecka. Przypominamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem tych dokumentów. Zwracamy uwagę na najważniejsze zasady obowiązujące w roku szkolnym 2024/2025.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego zamieszcza zalecenia, które ma realizować szkoła. Sprawdź, jakie zapisy dotyczące zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem można zamieścić w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Pobierz:
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jest dość ogólnym wskazaniem do organizacji kształcenia. Dokumentem, który zoperacjonalizuje działania poszczególnych osób pracujących z uczniem jest IPET. Jeżeli w trakcie roku szkolnego szkoła otrzymuje nowe orzeczenie, konieczne jest zorganizowanie spotkania zespołu i podjęcie decyzji, co musi zmienić się w IPET. To właśnie w IPET trzeba wskazać, które zajęcia będą realizowane indywidualnie, a w których uczeń będzie brał udział z całą klasą.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przepisy prawa oświatowego zobowiązują nauczycieli do tego, by uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego co najmniej dwa razy w roku został poddany okresowej wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). W wielu szkołach, ze względu na ogłoszenie stanu epidemii i zawieszenie funkcjonowania szkół i placówek taka ocena nie została przeprowadzona na początku drugiego semestru. Sprawdź czy w związku z ograniczeniami oraz wprowadzeniem istotnych zmian w zasadach realizacji zadań przez szkoły i placówki, nauczyciele muszą przeprowadzić drugą WOPFU w roku szkolnym 2020/2021.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W pierwszej części artykułu omówiono formalno-prawne aspekty opracowania wielospecjalistycznej ocen funkcjonowania dziecka z autyzmem oraz przygotowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Druga część dotyczy charakterystyki funkcjonowania dziecka z autyzmem czyli kluczowych aspektów merytorycznych na które należy zwrócić uwagę podczas realizacji wychowania przedszkolnego.
Z artykułu dowiesz się m.in.: