Autor: Katarzyna Stępniak
Dodano: 15 października 2021

Dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Opracowując IPET należy brać pod uwagę wnioski z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia lub dziecka. Przypominamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem tych dokumentów. Zwracamy uwagę na najważniejsze zasady obowiązujące w roku szkolnym 2024/2025.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykładowa dokumentacja do edycji
- Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia. Przykład dokumentu
- Wzór modyfikacji IPET. Przykład dokumentu
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykład dokumentu
- Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego opracowując IPET trzeba brać pod uwagę wnioski z WOPFU?
- Dla których uczniów szkoła musi opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
- Czy każdego ucznia z niepełnosprawnością należy objąć nauczaniem indywidualnym?
- Jak krok po kroku powinna przebiegać praca nad indywidualnym programem edukacyjno-terapeutycznym?
- Kto w roku szkolnym 2021/2022 powinien opracować IPET wraz z WOPFU?
- Jakie są najważniejsze elementy IPET – wyjaśnienie punkt po punkcie?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 15 października 2021
Autor: Katarzyna Stępniak
Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.