Szczególnie ważne dla specjalisty

O czym warto pamiętać, opracowując IPET

Katarzyna  Stępniak

Autor: Katarzyna Stępniak

Dodano: 15 października 2021
  O czym warto pamiętać, opracowując IPET

Dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Opracowując IPET należy brać pod uwagę wnioski z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia lub dziecka. Przypominamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem tych dokumentów. Zwracamy uwagę na najważniejsze zasady obowiązujące w roku szkolnym 2024/2025.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?  
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
  • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykładowa dokumentacja do edycji
  • Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia. Przykład dokumentu
  • Wzór modyfikacji IPET. Przykład dokumentu
  • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Przykład dokumentu
  • Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego opracowując IPET trzeba brać pod uwagę wnioski z WOPFU?
  • Dla których uczniów szkoła musi opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
  • Czy każdego ucznia z niepełnosprawnością należy objąć nauczaniem indywidualnym?
  • Jak krok po kroku powinna przebiegać praca nad indywidualnym programem edukacyjno-terapeutycznym?
  • Kto  w roku szkolnym 2021/2022 powinien opracować IPET wraz z WOPFU?
  • Jakie są najważniejsze elementy IPET – wyjaśnienie punkt po punkcie?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 października 2021

Autor: Katarzyna Stępniak

Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy