Autor: Katarzyna Stępniak
Dodano: 15 października 2020
Dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, na podstawie wcześniej przeprowadzonej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Przypominamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem tych dokumentów.
Z artykułu dowiesz się m.in.: ·
- Dlaczego najważniejszą rolę podczas opracowywania IPET odgrywają wnioski z wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia
- Dla których uczniów szkoła musi opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
- Czy każdego ucznia z niepełnosprawnością należy objąć nauczaniem indywidualnym
- Jak krok po kroku powinna przebiegać praca nad indywidualnym programem edukacyjno-terapeutycznym
- Kto powinien być zaangażowany w opracowywanie IPET
- Jakie są najważniejsze elementy IPET – wyjaśnienie punkt po punkcie
Pozostało jeszcze 94 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Dodano: 15 października 2020
Autor: Katarzyna Stępniak
Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.