Pytanie: Do szkoły uczęszcza dziecko z wszczepionym implantem ślimakowym. Uczeń funkcjonuje tak, jak rówieśnicy, nie wymaga dodatkowego wsparcia. Czy mimo to trzeba przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania i opracować IPET?
Pytanie: Czy nauczycielowi specjaliście bez przygotowania pedagogicznego zatrudnionemu w trybie art. 10 ust. 3 Karty Nauczyciela, należy się trzynastka? Nauczyciel rozpoczął pracę zgodnie z organizacją pracy w szkole tj. od 1 września.
Pytanie: Uczeń uczęszczał do szkoły od 1 września do 30 grudnia 2022 r. Po 30 grudnia wyjechał wraz z rodzicami za granicę i tam uczęszcza do szkoły. Czy należy tego ucznia sklasyfikować, jeżeli klasyfikacyjne zebranie rady pedagogicznej odbędzie się 31 stycznia 2023 r.?
Pytanie: Uczeń w trakcie roku szkolnego otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia indywidualnego. Zgodnie z rozporządzeniem nie uwzględniono w nim lekcji. Co wpisywać do dziennika elektronicznego (frekwencja i oceny bieżące, końcoworoczne)? Czy w rubryce dotyczącej prowadzenia zajęć religii wpisywać nieobecność?
Pytanie: Co powinna zrobić szkoła, jeżeli trudności opisane w opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną już nie występują? Czy potrzebny jest jakiś wewnątrzszkolny dokument stwierdzający nieważność opinii? Co zrobić z taką opinią?