
W skontrolowanych szkołach aż co piąte dziecko miało nadwagę lub nieprawidłową masę ciała. W ciągu czterech lat (od 2012 do 2016 roku) odsetek uczniów z nieprawidłową masą ciała zwiększył się o ponad pięć punktów procentowych, czyli z 16,8 proc. w roku szkolnym 2012/2013 do 22 proc. w roku szkolnym 2015/2016.

W strefie dla zalogowanych Systemu Informacji Oświatowej (SIO) można pobrać materiały dla uczniów niepełnosprawnych. Materiały edukacyjne zostały opracowane przez Pracownię Lingwistyki Migowej Uniwersytetu Warszawskiego.

Już jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743). Sprawdzamy dokładnie, co wprowadza.

Od 8 września obowiązuje rozporządzenie mające na celu określenie rozwiązań prawnych służących wykonaniu rządowego Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za Życiem” w zakresie działania 2.4. „Utworzenie ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania rozwoju dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością”.

Uczeń, który z poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego, może uczyć się ze swoimi rówieśnikami w szkole. Jeżeli jego stan na to nie pozwala, zajęcia edukacyjne będzie miał zorganizowane w domu. Co istotne, w każdej chwili, w razie poprawy zdrowia, dziecko może wrócić do szkoły – czytamy w komunikacie MEN.

1 września 2017 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Sprawdź, jak brzmi ostateczna wersja rozporządzenia, a także przeczytaj o projekcie nowelizacji rozporządzenia obowiązującego dla szkół starego typu.

MEN ogłosiło terminy poszczególnych etapów olimpiad w nowym roku szkolnym. Są to olimpiady, których finaliści są zwolnieni w odpowiednim zakresie z egzaminu gimnazjalnego i maturalnego, a także innych olimpiad interdyscyplinarnych, przedmiotowych, z przedmiotów dodatkowych lub tematycznych, których laureaci i finaliści nie uzyskują uprawnień w systemie egzaminacyjnym.