IPET

  Wspólna ocena efektywności IPET – współpraca nauczycieli z rodzicami i uczniem

Wspólna ocena efektywności IPET – współpraca nauczycieli z rodzicami i uczniem

Prawo oświatowe zobowiązuje szkoły i przedszkola do co najmniej dwukrotnego w ciągu roku przeprowadzenia oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Tylko rzetelne wywiązanie się z tego obowiązku daje szansę na realne i zgodne z potrzebami wsparcie dla dziecka. Wobec tego warto dołożyć wszelkich starań, by szczegółowo przeanalizować i określić wartościowość działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oprócz pozyskania opinii wszystkich osób pracujących z uczniem równie ważna jest opinia samego ucznia oraz jego rodziców. Sprawdź, jak dokonać wspólnej oceny efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego we współpracy z uczniem i rodzicami i poznaj zasady pozyskiwania niezbędnych informacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Zajęcia rewalidacyjne: zasady skutecznej współpracy z rodzicami  
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
  • Broszura: współpraca z rodzicami ucznia uczęszczającego na zajęcia rewalidacyjne
  • Plan współpracy z rodzicami
  • Kwestionariusz dla rodziców do diagnozy potrzeb i oczekiwań
  • Znaczenie planowania współpracy z rodzicami
  • Zestaw scenariuszy rozmów z rodzicami
  • Zajęcia rewalidacyjne: zasady skutecznej współpracy z rodzicami (prezentacja)

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego jest ważna dla rozwoju ucznia?
  • Jakie korzyści przynosi wspólna ocena IPET z udziałem ucznia i rodziców?
  • Jakie są najważniejsze obszary oceny efektywności programu?
  • Jak zaprosić rodziców do współpracy i skutecznie zaangażować ich w proces oceny?
  • Jakie pytania warto zadać uczniowi i rodzicom, aby uzyskać cenne informacje do oceny IPET?
  • Jak radzić sobie z barierami we współpracy z rodzicami i skutecznie je pokonywać?
  • Dlaczego regularna i dobrze zorganizowana ocena programu ma kluczowe znaczenie dla jego skuteczności?
Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia

Na co należy zwrócić uwagę, tworząc IPET dla ucznia?

Sprawdź inne serwisy