Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego a sposoby realizacji doradztwa zawodowego w IPET

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 18 września 2024
  Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego a sposoby realizacji doradztwa zawodowego w IPET

Tworząc indywidualny program edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego należy pamiętać o doradztwie zawodowym. Jak wprowadzić młodego ucznia na ścieżkę odkrywania swoich zainteresowań i planowania przyszłości zawodowej? Jak zindywidualizować podejście, by zaspokoić jego unikalne potrzeby i wyzwania? W artykule wyjaśniamy, jak skutecznie uwzględnić doradztwo zawodowe w IPET.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zorganizować zajęcia i określić metody realizacji doradztwa zawodowego w IPET dla uczniów na różnych poziomach edukacyjnych?
  • Na czym polega orientacja zawodowa w klasach I–IV szkoły podstawowej i jak powinna być uwzględniona w IPET?
  • Jakie dostosowania należy wprowadzić w doradztwie zawodowym, aby sprostać potrzebom uczniów z niepełnosprawnościami?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 września 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Sprawdź inne serwisy