Pytanie: Czy nauczyciel religii, który ma przygotowanie pedagogiczne i ukończył dodatkowo studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną) może być nauczycielem wspomagającym?
Pytanie: Nauczyciel odbywa staż na stopień nauczyciela dyplomowanego (rozpoczęty w 2021 r. stare zasady). Dyrektor szkoły powierzył mu pełnienie funkcji mentora wobec nowo zatrudnionego nauczyciela. Czy pełnienie funkcji mentora przez nauczyciela w trakcie stażu uzasadnia wprowadzenie zmian do planu rozwoju zawodowego?
Pytanie: W celu rozpoznania specjalnych potrzeb oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom z Ukrainy w poradniach psychologiczno-pedagogicznych można zatrudniać osoby niebędące nauczycielami. Czy jest również możliwe zatrudnienie w poradni psychologiczno-pedagogicznej obywatela Ukrainy niebędącego nauczycielem?