Począwszy od 1 września 2017 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie w szkole. Porządkujemy i przypominamy najważniejsze zmiany, które obowiązują od początku roku szkolnego.
Przepisy prawa oświatowego nie określają wymiaru zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu. Wskazują jednak, ile powinny trwać, ponieważ powinien być on dostosowany do potrzeb i możliwości dziecka. Sprawdź, jak zorganizować zajęcia rewalidacyjne dla dziecka 3-letniego. Dowiedz się, ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne dla 3-latka.
Sprawdź, czy nauczyciel wspierający w przedszkolu, który jest w trakcie podyplomowych studiów na kierunku oligofrenopedagogika, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.