Ważne jest, aby doradca wspierał młodego człowieka w rozpoznawaniu swoich zasobów, diagnozował potencjał efektywnego uczenia się, określił preferowane metody zapamiętywania, ale także pobudzał i inspirował do podejmowania nowych wyzwań, również w obszarze zainteresowań.
Nauczyciel prowadzący zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego, który nie posiada w tym zakresie wymaganych kwalifikacji może być zatrudniony do końca roku szkolnego 2020/2021. Czy to oznacza, że może prowadzić zajęcia nawet wówczas, gdy nie podjął działań zmierzających do uzyskania kwalifikacji?
Cel doradztwa zawodowego to wspieranie uczniów/słuchaczy w procesie przygotowania ich do świadomego i samodzielnego wyboru kolejnego etapu kształcenia i zawodu, z uwzględnieniem ich zainteresowań, uzdolnień i predyspozycji zawodowych oraz informacji na temat systemu edukacji i rynku pracy. Pobierz program realizacji WSDZ dla szkoły policealnej/szkoły dla dorosłych w roku szkolnym 2018/2019.
Dyrektor szkoły zatwierdza program realizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Sprawdzamy, jaką formę powinny mieć zmiany w statucie i opinia do programu!