MEN zaprasza szkoły, przedszkola i placówki edukacyjne do udziału w Dniu Nowych Technologii w Edukacji, który odbędzie się 20 marca 2020 r. Celem inicjatywy jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. Zgłoszenia zaplanowanych inicjatyw będą przyjmowane do 16 marca 2020.
Media obiegła informacja o pierwszym potwierdzonym przypadku zarażenia koronawirusem w Polsce. Rodzice zastanawiają się czy ich dzieci są bezpieczne w szkołach, a dyrektorzy – czy powinni zawieszać zajęcia i zamknąć szkołę. Przed podjęciem jakichkolwiek decyzji sprawdź, na co pozwala prawo oraz jakie stanowisko w tej sprawie zajmuje Główny Inspektor Sanitarny.
W niektórych placówkach terapeuci zajmujący się tym samym dzieckiem mają możliwość wymiany spostrzeżeń, opracowania wspólnego planu pracy. Część osób prowadzi swój własny gabinet, wówczas współpraca z innymi specjalistami wymaga skontaktowania się z nimi w celu ustalenia możliwości współdziałania w ramach swoich zajęć. Pobierz ebooka, w którym przedstawiono możliwości współpracy terapeuty ze specjalistami oraz z placówkami edukacyjnymi.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę opublikowała raport pt. Problematyczne używanie internetu przez młodzież. Raport ukazuje skalę problemu oraz związane z nim zagrożenia. Wyniki przeprowadzonych badań ukazują nie tylko skalę problemu, jakim jest nadużywanie internetu przez młodzież. Badacze przeanalizowali również szkolne programy wychowawczo profilaktyczne.
Projekt "Lekcja:Enter" to największy dotychczas projekt edukacji cyfrowej w Polsce skierowany do szkół. Cel projektu to podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli i zwiększenie udziału technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktycznym. Poznaj najważniejsze założenia projektu i dowiedz się, jak zgłosić szkołę do udziału.
Jaką rolę smartfony odgrywają w edukacji? Czy można w efektywny sposób wykorzystywać je na lekcjach? Jak wprowadzić i egzekwować jasne zasady korzystania z nich w szkołach? Jakiego wsparcia mogłyby potrzebować placówki edukacyjne? Odpowiedzi m.in. na te pytania poszukują uczestnicy projektu partycypacyjnego “Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry".