Decyzja resortu edukacji w przedszkolach, szkołach i placówkach odbywają się już zajęcia rewalidacyjne, prowadzone w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem. A co z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą objęta jest zdecydowanie większa grupa dzieci? Sprawdź, czy dla dzieci uczęszczających na zajęcia stacjonarne można już organizować takie zajęcia.
Od 18 maja 2020 r. w szkołach i placówkach możliwe jest prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci i nauczycieli? Czy można dopuścić do pracy nauczycieli, którzy ukończyli 60 lat? Czy od rodziców można żądać oświadczenia o nieprzebywaniu w kwarantannie o zaświadczeń o zdrowiu dziecka? Poznaj odpowiedzi i pobierz wzory dokumentów.
Okres obowiązywania opinii należy wiązać z zakresem merytorycznym sprawy, w jakiej została wydana - tak wskazuje § 4 rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania poradni. Dowiedz się, czy zawsze potrzebna jest opinia z poradni, aby udzielić dziecku wsparcia! Przeczytaj aktualny artykuł: Jak długo ważna jest opinia wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
Przedszkola niepubliczne mają obowiązek organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Obowiązek ten dotyczy każdego dziecka, nie tylko tych posiadających orzeczenia i opinie wydane przez poradnie. W artykule wyjaśniamy, czy za prowadzenie takich zajęć można pobierać dodatkowe opłaty mimo otrzymywania dotacji. Zwracamy również uwagę na sytuację, gdy takie zajęcia dla uczniów są organizowane jako zajęcia dodatkowe.