W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym pojawiają się pytania, czy nauczyciele powinni przygotowywać odrębne programy nauczania dla każdego przedmiotu, czy wystarczającą podstawą pracy jest indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET). Odpowiedź nie jest jednoznaczna, lecz obowiązujące przepisy dają wyraźne wskazówki, że IPET zastępuje odrębne programy nauczania dla poszczególnych zajęć.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, który nie został klasyfikowany z zajęć edukacyjnych, powinien otrzymać świadectwo. W dokumencie tym należy zamieścić ocenę zachowania w formie opisowej, a przy przedmiotach wpisać właściwe oznaczenie nieklasyfikowania.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół. To, jak poradzi sobie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w dużej mierze zależy od stopnia jego niepełnosprawności i zasobów szkoły. Co robić, gdy społeczność szkolna nie jest w stanie odpowiednio wesprzeć ucznia w codziennym życiu i nauce? Jak o tym rozmawiać z rodzicami?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.