Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym a opracowanie programów nauczania

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 19 września 2025
  Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym a opracowanie programów nauczania

W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym pojawiają się pytania, czy nauczyciele powinni przygotowywać odrębne programy nauczania dla każdego przedmiotu, czy wystarczającą podstawą pracy jest indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET). Odpowiedź nie jest jednoznaczna, lecz obowiązujące przepisy dają wyraźne wskazówki, że IPET zastępuje odrębne programy nauczania dla poszczególnych zajęć.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym trzeba opracowywać oddzielne programy nauczania dla każdego przedmiotu?
  • Czy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) zastępuje programy nauczania w tej grupie uczniów?

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 września 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Sprawdź inne serwisy