radzenie sobie ze stresem

  O funkcji używek i innych czynności destrukcyjnych, które służą regulacji emocji. Zestaw kart pracy dla uczniów z klas VI–VIII i szkół ponadpodstawowych

O funkcji używek i innych czynności destrukcyjnych, które służą regulacji emocji. Zestaw kart pracy

Okres dorastania to moment w rozwoju, w którym pojawia się pierwszy kontakt z używkami. Młodzi ludzie, z natury labilni emocjonalnie i podatni na różnego rodzaju stresory, często nieświadomie szukają ukojenia w różnego rodzaju używkach i czynnościach destrukcyjnych. Stres w życiu nastolatka pojawia się wszędzie – w szkole, w relacjach rówieśniczych, które często ulegają dynamicznym przemianom, w domu. Umiejętność regulowania stresu i świadomość własnych strategii radzenia sobie z nim chroni młodzież przed sięganiem po destrukcyjne sposoby łagodzenia napięcia.  Zestaw pięciu kart pracy to zbiór ćwiczeń do samodzielnej pracy. Może zostać wykorzystany w czasie godziny wychowawczej, na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym, w ramach zajęć rewalidacyjnych lub na różnego rodzaju warsztatach psychoedukacyjnych.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Self-Reg – jak pomóc dzieciom w samoregulacji?

Self-Reg – jak pomóc dzieciom w samoregulacji?

Niech rzuci kamieniem nauczyciel, który w swojej klasie nie miał nigdy „niegrzecznego dziecka”. W każdej szkole i klasie wcześniej czy później znajdą się dzieci, które swoim zachowaniem będą sprawiały problemy wychowawcze, będą silnie wpływały (zwykle negatywnie) na proces grupowy czy wręcz uniemożliwiały przeprowadzenie lekcji. Większość nauczycieli ma swoje sprawdzone metody na takie sytuacje, ale coraz częściej zdarza się, że i one zawodzą, a na „współczesne” dzieci po prostu nie będą działać. Self-Reg to metoda zarządzania stresem, którą stworzył kanadyjski psycholog Stuart Shanker. Dlaczego nawiązuję do stresu mówiąc o „niegrzecznych” dzieciach? Bo każde „niegrzeczne” dziecko, które spotkacie na swojej drodze jest w istocie rzeczy dzieckiem zestresowanym, przebodźcowanym, nieradzącym sobie ze swoimi problemami.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest metoda Self-Reg i kto jest jej twórcą?
  • Dlaczego „niegrzeczne” zachowania dzieci można interpretować jako objawy stresu?
  • W jaki sposób dorosły może wspierać dziecko w procesie samoregulacji?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie stosować metodę Self-Reg w praktyce?
  • Jakie są konkretne strategie radzenia sobie ze stresorami według Self-Reg?
  • Dlaczego ważne jest, aby nauczyciel pracę nad samoregulacją zaczął od siebie?
  • W jaki sposób można zidentyfikować i zredukować stresory w środowisku edukacyjnym?
  • Jakie korzyści niesie za sobą stosowanie Self-Reg w pracy z dziećmi i młodzieżą?
Sprawdź inne serwisy