Self-Reg – jak pomóc dzieciom w samoregulacji?

Katarzyna Topolska

Autor: Katarzyna Topolska

Dodano: 15 lutego 2024
Self-Reg – jak pomóc dzieciom w samoregulacji?

Niech rzuci kamieniem nauczyciel, który w swojej klasie nie miał nigdy „niegrzecznego dziecka”. W każdej szkole i klasie wcześniej czy później znajdą się dzieci, które swoim zachowaniem będą sprawiały problemy wychowawcze, będą silnie wpływały (zwykle negatywnie) na proces grupowy czy wręcz uniemożliwiały przeprowadzenie lekcji. Większość nauczycieli ma swoje sprawdzone metody na takie sytuacje, ale coraz częściej zdarza się, że i one zawodzą, a na „współczesne” dzieci po prostu nie będą działać. Self-Reg to metoda zarządzania stresem, którą stworzył kanadyjski psycholog Stuart Shanker. Dlaczego nawiązuję do stresu mówiąc o „niegrzecznych” dzieciach? Bo każde „niegrzeczne” dziecko, które spotkacie na swojej drodze jest w istocie rzeczy dzieckiem zestresowanym, przebodźcowanym, nieradzącym sobie ze swoimi problemami.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest metoda Self-Reg i kto jest jej twórcą?
  • Dlaczego „niegrzeczne” zachowania dzieci można interpretować jako objawy stresu?
  • W jaki sposób dorosły może wspierać dziecko w procesie samoregulacji?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie stosować metodę Self-Reg w praktyce?
  • Jakie są konkretne strategie radzenia sobie ze stresorami według Self-Reg?
  • Dlaczego ważne jest, aby nauczyciel pracę nad samoregulacją zaczął od siebie?
  • W jaki sposób można zidentyfikować i zredukować stresory w środowisku edukacyjnym?
  • Jakie korzyści niesie za sobą stosowanie Self-Reg w pracy z dziećmi i młodzieżą?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 15 lutego 2024

Autor: Katarzyna Topolska

psycholog i koordynator projektów społeczno-edukacyjnych. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, pracuje jako psycholog szkolny i w praktyce prywatnej. Zajmuje się indywidualną pracą terapeutyczną z dziećmi i rodzicami, prowadzeniem warsztatów oraz szkoleń oraz pracą projektową opartą na procesie grupowym.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy