Pamiętasz sytuację, kiedy wiesz, że masz do zrobienia coś ważnego, a zmęczenie zniechęca cię do działania albo sytuację, gdy idąc na lekcję spotykasz na korytarzu szkoły koleżankę i rozmawiacie o czymś śmiesznym, co bardzo cię rozbawia? W pierwszym przypadku potrzebujesz podnieść poziom energii żeby zacząć działanie, w drugim musisz umieć wyciszyć się tzn. obniżyć poziom energii, żeby zacząć prowadzić lekcję. To umiejętność samoregulacji powoduje, że w tych dwóch sytuacjach potrafisz zachować się odpowiednio. Jak dzięki samoregulacji pomóc sobie i swoim uczniom – tego dowiesz się z poniższego
artykułu.
Pozostało jeszcze 95 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: dr Agnieszka Małkowska-Szkutnik
Pedagog, psycholog, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki; psychoterapeuta. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Centrum Edukacyjno-Terapeutycznym EduSmyk. Od 2004 r. należy do polskiego zespołu międzynarodowej sieci badawczej HBSC (Health Behaviour In School-Aged Children a WHO Collaborative Study), w grupie roboczej „School” i „Chronic Conditions”. Jej zainteresowania naukowe dotyczą wsparcia społecznego, jakości życia związanej ze zdrowiem, a w szczególności funkcjonowania w szkole uczniów z chorobami przewlekłymi. Jest autorką lub współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych