Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym realizują odrębną podstawę programową. Sprawdź, czy istnieje odrębna podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Podstawy programowe dla 215 zawodów ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, przyporządkowanych do 32 branż zostały podpisane w nowym rozporządzeniu MEN. Nowe przepisy zawierają również propozycje dodatkowych umiejętności zawodowych.
W związku ze strajkiem nauczycieli w szkołach istnieje ryzyko trudności z realizacją podstawy programowej. Jak w takiej sytuacji monitorować realizację podstawy programowej, aby była ona zrealizowana? Podpowiadamy, co zrobić, gdy nauczyciel zgłosi problemy z jej realizacją lub niemożność jej zrealizowania.
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną mogą uczęszczać do każdego typu szkoły. Bardzo często dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczą się w szkołach masowych. Czy taki uczeń musi realizować ogólną podstawę programową? Czy raczej realizuje on podstawę przewidzianą dla szkoły specjalnej? Sprawdzamy przepisy na ten temat.
Przeczytaj również:
Celem raportu „Sytuacja uczniów klasy VII zreformowanej szkoły podstawowej” było sprawdzenie, w jakim stopniu potrzeby uczniów były respektowane w roku szkolnym 2017/2018. Badaniem objęto 76 szkół ze wszystkich województw, a o opinię zapytano uczniów, rodziców, nauczycieli oraz dyrektorów placówek. Przedstawiamy wyniki z niepokojącego raportu RPD.
Podpisane zostało Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. Nowa podstawa dla szkół ponadpodstawowych będzie obowiązywać od roku szkolnego 2019/2020. Sprawdź, co przewiduje i jak wygląda liczba godzin zajęć edukacyjnych.
Każdy program powinien stanowić opis sposobu realizacji celów wychowania oraz treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Po uchyleniu rozporządzenia MEN z 21 czerwca 2012 r. określającego warunki dopuszczania do użytku w przedszkolu programów wychowania przedszkolnego żaden przepis nie podaje wprost, jakie szczegółowe elementy powinien on zawierać. Układ własnego programu zależy od autorskiej koncepcji nauczyciela.
Od 1 września 2017 r. nauczyciele realizują nową podstawę programową, która znacząco różni się od poprzedniej. Celem monitorowania realizacji podstawy programowej jest pozyskanie informacji o stosowanych przez nauczycieli rozwiązaniach organizacyjnych i metodycznych związanych z wdrażaniem nowych regulacji oraz z uwzględnianiem zalecanych warunków i sposobów jej realizacji.
Jakie działania podejmować, aby rozwijać gotowość szkolną dziecka? Poznaj 6 działań, które mogą hamować rozwój gotowości szkolnej.
Celem zajęć wakacyjnych powinno być nie tylko zapewnienie dzieciom opieki, lecz także dalsze wspieranie ich rozwoju, wzmacnianie nabytych już umiejętności i kompetencji. Praca metodą projektu pozwoli na prowadzenie kreatywnych zajęć dla dzieci w okresie dużej rotacji i zróżnicowania wiekowego dzieci w grupach.
W szkołach dla dorosłych nie ma obowiązku realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego. Zasadniczo przepisy nie wprowadzają zmian w zakresie zasad realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych w szkołach dla dorosłych.
Dowiedz się, czy jest konieczne formułowanie odrębnego programu wychowawczo-profilaktycznego w przedszkolu.
Wrzesień przyniesie wiele zmian w pracy szkoły. Sprawdź, co czeka nauczycieli i uczniów w nowym roku szkolnym.
Spis treści:
Nauczyciel w ramach samokontroli dokonuje monitorowania realizacji podstawy programowej. Sposób monitorowania i jego dokumentowania należy do autonomicznych decyzji dyrektora. Pobierz arkusz zbiorczy do monitorowania realizacji podstawy programowej w II półroczu.
Warto wiedzieć, że żaden przepis nie reguluje sposobu prowadzenia i dokumentowania monitorowania realizacji podstawy programowej w szkole. Decyzję w tej sprawie podejmuje zawsze dyrektor.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.