Odrębna podstawa programowa i plan nauczania dla ucznia niepełnosprawnego

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 14 września 2021
Podstawa programowa i plan nauczania dla ucznia niepełnosprawnego

Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej jest poważnym wzywaniem. Wynika to głównie z tego, że uczniowie realizują odrębną podstawę programową oraz inny ramowy plan nauczania. Najwięcej zadań ma tu do wykonania dyrektor szkoły i specjaliści, w tym nauczyciel wspomagający. Sprawdź, jak organizować zajęcia dla uczniów, których obowiązuje inny ramowy plan nauczania.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy uczeń realizujący odrębną podstawę programową uczestniczy w lekcjach z całą klasą na terenie szkoły
  • W jaki sposób dokumentować realizowanie przez uczniów odrębnej podstawy programowej
  • Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 14 września 2021

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy