Nauczyciel, który pracuje z „trudną” klasą integracyjną, powinien mieć zapewnioną pomoc nauczyciela wspomagającego, a gdy ten jest długotrwale nieobecny – innego specjalisty wyznaczonego przez dyrektora szkoły.
Uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane z uwagi na dwa rodzaje niepełnosprawności, ma prawo do dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, ale nie muszą to być dwa różne rodzaje zajęć.
Z przepisów nie wynika czy zajęcia rewalidacyjne, jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, mogą być realizowane zespołowo np. dla dwóch uczniów z podobnymi zaleceniami w orzeczeniu, czy też tylko indywidualnie. Jeżeli jednak nauczyciel uzna, że połączenie zajęć jest uzasadnione – może prowadzić wspólne zajęcia dla dwóch uczniów.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.