Przepisy nie wskazują proporcji, w jakich środki uzyskane z dotacji mają być wydatkowane na zakup pomocy dydaktycznych dla kilku uczniów objętych kształceniem specjalnym. Wymagają natomiast wykorzystania jej na określone cele, z zapewnieniem realizacji odpowiednich, zalecanych w orzeczeniu warunków nauki (art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych).
Zasady współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Organizacja nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego oraz zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Zasady współpracy szkoły i pedagoga szkolnego z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Nowe przepisy dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach, zajęć rewalidacyjnych czy nauczaniu indywidualnym wywołują wiele pytań i wątpliwości. Zapraszamy na szkolenie online, podczas którego Marzenna Czarnocka – dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej – wyjaśni wiele niejasnych kwestii i wskaże, w jakim zakresie zmiany prawne wpłynęły na pracę pedagogów, nauczycieli specjalistów i dyrektorów.
Omawiamy, co jest ważne we współpracy nauczyciela wspomagającego i nauczycieli przedmiotowców, publikujemy kolejne wzory IPET oraz artykuły na temat rozwoju emocjonalno-społecznego uczniów, poszerzamy bazę kart pracy na zajęcia specjalistyczne... Dodatkowo omawiamy zmiany w Karcie Nauczyciela, które weszły w życie od nowego roku i które jeszcze przed nami!
Opublikowany niedawno projekt rozporządzenia MEN w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. W projekcie wiele kontrowersji wywołało wykluczenie możliwości prowadzenia nauczania indywidualnego na terenie szkoły. Sprawdź, jak MEN odpowiada na zarzuty środowiska oświaty.
Zapraszamy na szkolenie prowadzone przez Marzennę Czarnocką, dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz eksperta Portalu Oświatowego. Pomoże ono ugruntować wiedzę w zakresie organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pozwoli poszukać efektywnych form wsparcia zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli i rodziców.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.