Nauczyciel, który pracuje z „trudną” klasą integracyjną, powinien mieć zapewnioną pomoc nauczyciela wspomagającego. Jeżeli nauczyciel ten jest długotrwale nieobecny, trzeba zapewnić wsparcie innego specjalisty wyznaczonego przez dyrektora szkoły. Czy dopuszczalna jest sytuacja, w której klasa integracyjna funkcjonuje bez nauczyciela współorganizującego kształcenie?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy w każdej klasie integracyjnej trzeba zatrudnić nauczyciela wspomagającego?
- Jak powinien postąpić dyrektor w razie długotrwałej nieobecności nauczyciela wspomagającego?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.