Badacze z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili badania dotyczące dziecięcej moralności i dziecięcego rozumienia pomocy. Wnioski z badania zostały przedstawione w artykule pt. Czy pomoc zawsze jest dobra? Dzieci mają swoje zdanie, do zapoznania się z którym zachęcamy.
Ministerstwo Edukacji i Nauki opracowało kolejny przewodnik dla nauczycieli dotyczący korzystania z AI w edukacji. W poprzedniej publikacji zgłębiano obszary sztucznej inteligencji, koncentrując się na narzędziu, które zrewolucjonizowało świat edukacji – ChacieGPT. Nowy przewodnik koncentruje się na kreatywności dużych modeli językowych.
Co roku 1 grudnia obchodzony jest Światowy Dzień AIDS. Głównym jego celem jest zwrócenie uwagi na problem zakażeń HIV/AIDS oraz solidaryzowanie się z ludźmi dotkniętymi chorobą. Ten dzień stanowi dobrą okazję do rozmowy z uczniami o HIV/AIDS, rozprzestrzenianiu się wirusa oraz jego prewencji. Na portalu ePedagogika.pl publikujemy materiały, które warto wykorzystać na zajęciach z młodzieżą.
Na stronie internetowej Rzecznika Praw Dziecka opublikowano dwa raporty z badań dotyczących jakości życia dzieci i młodzieży oraz sytuacji uczniów z Ukrainy w Polsce. Wyniki nie są optymistyczne. Zakończenie pandemii i powrót do szkoły nie wpłynęły na poprawę stanu psychicznego polskich uczniów. Z kolei integracja dzieci ukraińskich nastąpiła tylko w szkołach – w czasie zajęć między młodymi Ukraińcami a Polakami nie ma większych problemów, ale po lekcjach kontakty słabną.