Udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej wymaga wyrażenia zgody przez jego rodziców. Powołując się na ten obowiązek, którzy rodzice domagają się informowania o każdej rozmowie, którą dziecko odbywa ze szkolnym psychologiem lub pedagogiem. Czy specjalista ma obowiązek powiadamiania rodziców o spotkaniach z uczniem?
Poznaj scenariusz warsztatu dla nauczycieli pomagający lepiej zrozumieć postawy i zachowania rodziców uczniów. Sprawdź, jak szybko rozpoznawać różne typy rodziców i skuteczniej się z nimi komunikować.
W latach szkolnych 2014/15–2016/2017 szkoły realizowały zadania wychowawcze, osiągając cele założone w programach wychowawczych i profilaktyki. Jednak w połowie skontrolowanych szkół programy nie posiadały mierników realizacji działań, co nie pozwalało na rzetelną ocenę ich skuteczności. W niektórych szkołach stwierdzono nieadekwatność tych programów w odniesieniu do potrzeb i wymogów prawnych.
Naukowcy alarmują – Internet uzależnia dzieci, czasem w bardzo poważny sposób zaburzając ich funkcjonowanie. Do poradni psychologiczno-pedagogicznej trafiła niedawno zrozpaczona mama dziesięciolatki, która dostała ataku szału i zdemolowała pokój po tym, jak mama wyłączyła jej dostęp do sieci. Szesnastolatek tak kopnął swojego ojca, który wyjął kabel z komputera, że połamał mu dwa żebra… To realne sytuacje świadczące o silnym uzależnieniu, wymagające już specjalistycznego leczenia. Warto zatem być czujnym i sprawdzać, czy aby nie pojawiają się pierwsze objawy uzależnienia.
Zajęcia pomogą rodzicom lepiej zrozumieć rzeczywistość dzisiejszych nastolatków (Generacji Z) i uświadomić sobie, jaka jest rola dorosłych w procesie wychowania. Aktywne formy pracy zachęcą ich do poszukiwania sposobów wspierania dzieci w procesie dorastania.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.