Mimo że często słyszymy o tym, że współpraca z rodzicami to jedno z podstawowych zadań wychowawcy, część z nas nie czuje się w niej najlepiej. Zdarza się, że odczuwamy niepokój, gdy przychodzi mail od rodziców, informacja w dzienniku internetowym lub widzimy numer telefonu rodzica na wyświetlaczu telefonu. Dzięki artykułowi dowiesz się w jaki sposób Twoje przekonania wpływają na współpracę z rodzicami oraz przyjrzysz się kompetencjom, które ją ułatwiają.
Artykuł zawiera kilka ważnych porad dotyczących sposobu przygotowywania informacji dla rodziców o złym zachowaniu ucznia, według modelu W-DUO. Czego oczekujemy pisząc do rodziców informację o złym zachowaniu? Zastanów się, jaką reakcję chciałbyś uzyskać?
Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się jeden lub kilku uczniów, którym trudniej dostosowywać się i podążać za wymaganiami szkolnymi. Mogą reagować w sposób odbiegający od przyjętych norm i oczekiwań społecznych i potrzebują szczególnego wsparcia, by tym oczekiwaniom sprostać. A artykułu dowiesz się, w jaki sposób o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka rozmawiać z rodzicami oraz nim samym.
W budowaniu relacji z rodzicami służących współdziałaniu i współpracy niezwykle ważne jest przekazywanie informacji o zachowaniu dziecka. Artykuł pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób, krótkie notatki o dobrym zachowaniu, budują relacje z rodzicami i zmieniają zachowanie uczniów na lepsze.
Współcześnie kładzie się ogromny nacisk na wielopłaszczyznową współpracę rodziców ze szkołą oraz poszczególnymi nauczycielami, obejmującą różne obszary szkolnej codzienności. Istnieje kilka sposobów i form współpracy szkoły z rodzicami, a każdy z nich prowadzi do uzyskania pewnych efektów. Celem artykułu jest przybliżenie różnorodnych form współpracy obu podmiotów.
Współpraca z rodzicami nie układa się najlepiej? Zastanawiasz się, co robisz nie tak, a może jesteś młodym nauczycielem i potrzebujesz wsparcia? Chcesz osiągnąć sukces, brakuje Ci pomysłu? Jest coś o czym powinieneś wiedzieć, a może o tym zapomniałeś. Czy pamiętasz co w Twojej pracy jest najważniejsze? Gdy osiągniesz ten cel, wszystko powoli zacznie się układać.
Scenariusz przeznaczony jest dla nauczycieli – wychowawców zaczynających pracę ze swoimi uczniami, na każdym etapie edukacji. Jego celem jest wspomożenie nauczyciela w nawiązaniu pozytywnych relacji z rodzicami, jak również ustalenie wspólnych celów na cały okres współpracy.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną publikacją na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Najnowszy ebook stanowi źródło cennych informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Jak zorganizować miejsce nauki? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w ebooku „Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Współpraca szkoły z rodzicami”.
Zapraszamy do zapoznania się z ebookiem na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Publikacja stanowi źródło informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Ekspertka wyjaśnia m.in.: jak zorganizować miejsce efektywnej nauki, jak bezpiecznie korzystać z internetu oraz jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki.
Proponowany warsztat ma na celu wesprzeć umiejętności komunikacyjne rodziców wczesnych nastolatków – klas VII i VIII oraz wyposażyć ich w narzędzia, które pozwolą uniknąć nadmiernego nacisku i zbudować pozytywny kontakt.
Coraz częściej się zdarza, że rodzice roztaczają nad swoimi dziećmi parasol ochronny − wyręczają je, poprawiają, pouczają, decydują za nie i notoryczne uniemożliwiają podejmowanie samodzielnych decyzji. Nie raz doświadczyliście problemów wynikających z nieprawidłowych postaw rodziców. W artykule zajdziesz wskazówki, jak współpracować z takimi rodzicami oraz jakie ustalenia z nimi zawrzeć.
Zarówno pedagog szkolny, ale też każdy nauczyciel, który zauważy problem ma moralny i prawny obowiązek reagować na krzywdę dziecka. Ważne jest jednak podejmowanie interwencji w sposób zgodny z obowiązującym prawem i przyjętymi procedurami szkolnymi. Poznaj trzy procedury postępowania i zastanów się, czy nie zaproponować wdrożenia ich w Twojej placówce.
Z artykułu dowiesz się:
Pobierz również wniosek o wgląd w sytuację rodzinną ucznia
Udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej wymaga wyrażenia zgody przez jego rodziców. Powołując się na ten obowiązek, którzy rodzice domagają się informowania o każdej rozmowie, którą dziecko odbywa ze szkolnym psychologiem lub pedagogiem. Czy specjalista ma obowiązek powiadamiania rodziców o spotkaniach z uczniem?
Poznaj scenariusz warsztatu dla nauczycieli pomagający lepiej zrozumieć postawy i zachowania rodziców uczniów. Sprawdź, jak szybko rozpoznawać różne typy rodziców i skuteczniej się z nimi komunikować.
W latach szkolnych 2014/15–2016/2017 szkoły realizowały zadania wychowawcze, osiągając cele założone w programach wychowawczych i profilaktyki. Jednak w połowie skontrolowanych szkół programy nie posiadały mierników realizacji działań, co nie pozwalało na rzetelną ocenę ich skuteczności. W niektórych szkołach stwierdzono nieadekwatność tych programów w odniesieniu do potrzeb i wymogów prawnych.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.