W budowaniu relacji z rodzicami służących współdziałaniu i współpracy niezwykle ważne jest przekazywanie informacji o zachowaniu dziecka. Artykuł pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób, krótkie notatki o dobrym zachowaniu, budują relacje z rodzicami i zmieniają zachowanie uczniów na lepsze.
Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się jeden lub kilku uczniów, którym trudniej dostosowywać się i podążać za wymaganiami szkolnymi. Mogą reagować w sposób odbiegający od przyjętych norm i oczekiwań społecznych i potrzebują szczególnego wsparcia, by tym oczekiwaniom sprostać. A artykułu dowiesz się, w jaki sposób o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka rozmawiać z rodzicami oraz nim samym.
Artykuł zawiera kilka ważnych porad dotyczących sposobu przygotowywania informacji dla rodziców o złym zachowaniu ucznia, według modelu W-DUO. Czego oczekujemy pisząc do rodziców informację o złym zachowaniu? Zastanów się, jaką reakcję chciałbyś uzyskać?
Mimo że często słyszymy o tym, że współpraca z rodzicami to jedno z podstawowych zadań wychowawcy, część z nas nie czuje się w niej najlepiej. Zdarza się, że odczuwamy niepokój, gdy przychodzi mail od rodziców, informacja w dzienniku internetowym lub widzimy numer telefonu rodzica na wyświetlaczu telefonu. Dzięki artykułowi dowiesz się w jaki sposób Twoje przekonania wpływają na współpracę z rodzicami oraz przyjrzysz się kompetencjom, które ją ułatwiają.
W społeczności szkolnej działania wychowawcze odbywają się na wielu płaszczyznach a elementarnym obszarem jest zespół klasowy. W związku z tym szczególna rola przypada w tych zadaniach wychowawcy klasy, który jest osobą „pierwszego kontaktu” dla swoich wychowanków i ich rodziców. Jak zachęcić rodziców do współdziałania ze szkołą w procesie wychowania przedstawiamy w poniższym artykule.
W artykule znajdziesz proste narzędzie pozwalające na określenie swoich umiejętności w zakresie współpracy z rodzicami. Pozwoli Ci ono zaplanować rozwój zawodowy.
Czasem może się zdarzyć, że zamiast rozwijającej się współpracy pomiędzy nauczycielem a rodzicami narastają nieporozumienia. Zaczynamy wtedy szukać przyczyń, zapraszamy na rozmowy i mimo wszystko, współpraca nie rozwija się tak, jakbyśmy oczekiwali. Może pojawiać się złość i wzajemne pretensje. W takiej sytuacji warto poszukać przyczyn tego stanu rzeczy. Jedną z nich może być nie spełnianie wzajemnych oczekiwań dotyczących kontaktów i współpracy: szkoła – rodzice. Tekst przedstawia znaczenie wzajemnych oczekiwań nauczycieli i rodziców w budowaniu współpracy.
Rozmowa jest podstawą współpracy i budowania relacji. Dużo można przeczytać o dobrej komunikacji, sposobach przekazywania informacji, przekazie werbalnym i niewerbalnym. Nie można również zapomnieć, że ważnym elementem wpływającym na porozumienie, niedotyczącym bezpośrednio przekazu informacji, jest miejsce, w którym się odbywa spotkanie. W artykule znajdą Państwo przepis na tworzenie przestrzeni do dobrej rozmowy.
Szkoła w swej funkcji wychowawczej ma wspierać rodziców w wychowaniu dziecka, nie zaś jak wielu rodziców tego oczekuje, wyręczać ich w realizacji tego obowiązku. Współpraca rodzic – nauczyciel oraz wspólny dialog pomiędzy tymi jednostkami jest niezbędny do tego, by sprawnie przebiegał proces wychowania i nauczania. Bariery komunikacyjne, czyli wszystko, co zakłóca efektywne porozumienie pomiędzy nadawcą a odbiorcą komunikatu mogą wynikać zarówno z błędów popełnionych przez jedną, jak i drugą stronę. Jak radzić sobie z trudnościami we współpracy z rodzicami? Przeczytaj artykuł.
Dobra komunikacja nie jest trudną sztuką, wymaga jednak kilku podstawowych umiejętności oraz przyjęcia określonych założeń. W artykule zostaną przedstawione podstawowe kwestie, które ułatwią ci komunikację i współpracę z innymi, zarówno z rodzicami, jak i uczniami.
Ważnym elementem pracy w szkole, z wyjątkiem szkół dla dorosłych, jest współpraca z rodzicami. Wie o tym każdy nauczyciel i zdarza się, że jest to jedno z mniej lubianych zadań. Czasem możemy czuć się atakowani przez rodziców lub rozczarowuje nas brak współpracy. Co możemy zrobić, aby było inaczej? W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące komunikacji z rodzicami budowanej na otwartości w relacjach.
Współpraca z rodzicami nie układa się najlepiej? Zastanawiasz się, co robisz nie tak, a może jesteś młodym nauczycielem i potrzebujesz wsparcia? Chcesz osiągnąć sukces, brakuje Ci pomysłu? Jest coś o czym powinieneś wiedzieć, a może o tym zapomniałeś. Czy pamiętasz co w Twojej pracy jest najważniejsze? Gdy osiągniesz ten cel, wszystko powoli zacznie się układać.
Scenariusz przeznaczony jest dla nauczycieli – wychowawców zaczynających pracę ze swoimi uczniami, na każdym etapie edukacji. Jego celem jest wspomożenie nauczyciela w nawiązaniu pozytywnych relacji z rodzicami, jak również ustalenie wspólnych celów na cały okres współpracy.
Zapraszamy do zapoznania się z ebookiem na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Publikacja stanowi źródło informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Ekspertka wyjaśnia m.in.: jak zorganizować miejsce efektywnej nauki, jak bezpiecznie korzystać z internetu oraz jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną publikacją na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Najnowszy ebook stanowi źródło cennych informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Jak zorganizować miejsce nauki? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w ebooku „Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Współpraca szkoły z rodzicami”.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.