Wiek dojrzewania jest trudny dla wszystkich nastolatków, jednak uczniowie z zespołem Aspergera borykają się z większą ilością problemów niż ich rówieśnicy. Warto skupić się na społecznym funkcjonowaniu ucznia, jego problemach związanych z okresem dojrzewania, samodzielności.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W drugiej części artykułu znajdziesz wskazówki i praktyczne ćwiczenia wspomagające podnoszenie samooceny i rozwijające umiejętności komunikacyjne: Praktyczne wskazówki i ćwiczenia na podniesienie samooceny i poprawę komunikacji
Niezrozumienie tych wszystkich zachowań osoby z zespołem Aspergera powoduje, że inni uczniowie nie podejmują próby nawiązywania z nim kontaktu. Niekiedy odbierają to zachowanie jako brak kultury osobistej, „dziwactwo”, niekiedy boją się tego, czego nie rozumieją. Prawdopodobnie nie jest możliwe wyeliminowanie wszystkich takich „odmiennych” zachowań. Można pracować nad poprawą komunikacji oraz wpłynąć na podniesienie samooceny, dzięki czemu uczeń z zespołem Aspergera łatwiej nawiąże i utrzya dobre relacje rówieśnikami.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Z pierwszej części artykułu dowiesz się, jak pomóc uczniowi z zespołem Aspergera w wieku dojrzewania: Problemy okresu dojrzewania
System szkolny rzadko prawidłowo wykorzystuje funkcje i procesy poznawcze nastoletnich uczniów, takie jak uwaga, pamięć i myślenie. Podczas prezentowanego szkolenia nauczyciele dowiedzą się, jak działa mózg nastolatka, oraz nauczą się efektywniej wykorzystywać jego aktualne możliwości.