Szczególnie ważne dla specjalisty

Nastolatek z zespołem Aspergera. Cz. II: praktyczne wskazówki i ćwiczenia na podniesienie samooceny i poprawę komunikacji

Sofiya Revkovych

Autor: Sofiya Revkovych

Dodano: 3 lutego 2021
Ćwiczenia rozwijające umiejętności komunikacyjne  dla ucznia z zespołem Aspergera

Niezrozumienie tych wszystkich zachowań osoby z zespołem Aspergera powoduje, że inni uczniowie nie podejmują próby nawiązywania z nim kontaktu. Niekiedy odbierają to zachowanie jako brak kultury osobistej, „dziwactwo”, niekiedy boją się tego, czego nie rozumieją. Prawdopodobnie nie jest możliwe wyeliminowanie wszystkich takich „odmiennych” zachowań. Można pracować nad poprawą komunikacji oraz wpłynąć na podniesienie samooceny, dzięki czemu uczeń z zespołem Aspergera łatwiej nawiąże i utrzya dobre relacje rówieśnikami.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak wpłynąć na podniesienie samooceny nastolatka z zespołem Aspergera
  • Jakie ćwiczenia ułatwią uczniowi z zespołem Aspergera zrozumienie zasad komunikacji

Z pierwszej części artykułu dowiesz się, jak pomóc uczniowi z zespołem Aspergera w wieku dojrzewania: Problemy okresu dojrzewania

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 lutego 2021

Autor: Sofiya Revkovych

Nauczyciel wspomagający w szkole podstawowej

Tematyka

Sprawdź inne serwisy