Trudny okres dojrzewania. Jak wesprzeć uczniów w spektrum autyzmu w okresie dorastania?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 23 września 2024
  Trudny okres dojrzewania. Jak wesprzeć uczniów w spektrum autyzmu w okresie dorastania?

Dojrzewanie jest trudnym okresem dla wszystkich nastolatków. Zmiany zachodzą na każdej płaszczyźnie – fizycznej, społecznej, emocjonalnej. Pojawiają się nowe potrzeby – przynależności do grupy rówieśniczej, poszukiwania własnej tożsamości, separacji od rodziców. Nastolatek przechodzi właściwie gruntowną przebudowę całej swojej osoby, podobnie jak jego rówieśnicze otoczenie. Relacje okazują się zmienne, ulegają dynamice dotąd nie znanej. Dla neurotypowych nastolatków to okres pełen wyzwań. Jak więc wesprzeć w tym trudnym czasie uczniów w spektrum autyzmu?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie trudności napotykają nastolatki w spektrum autyzmu w okresie dojrzewania?
  • W jaki sposób różne poziomy nasilenia objawów autyzmu wpływają na funkcjonowanie społeczne młodych ludzi?
  • Czy nastolatki w spektrum autyzmu potrzebują specjalnego wsparcia podczas odkrywania swojej tożsamości?
  • Jakie znaczenie ma rola dorosłego w wspieraniu uczniów w spektrum autyzmu w okresie dojrzewania?
  • Jak rozmawiać z dorastającym nastolatkiem w spektrum autyzmu, aby czuł się zrozumiany i akceptowany?
  • Jakie strategie mogą pomóc nastolatkom w spektrum autyzmu zrozumieć trudne sytuacje interpersonalne?
  • Jak zapewnić uczniom w spektrum autyzmu poczucie akceptacji i wsparcia w szkole?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 września 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy