dojrzewanie

Wzloty i upadki okresu dojrzewania. Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas IV-VIII

Okres dojrzewania to czas, w którym zachodzą ogromne zmiany. Te widoczne i te całkowicie ukryte. Dorosłym ten okres kojarzy się z buntem i zmianami fizycznymi. Nastolatek dojrzewa, zmienia się jego ciało, buzują hormony. W młodzieńczym buncie jednak nie chodzi tylko o nagłe zmiany nastroju i niespodziewane dla dorosłych reakcje. Bunt okresu dorastania to również proces dążenia do niezależności, separacji od rodziców, tworzenia własnej tożsamości i poznania różnych środowisk. Wyzwania okresu dojrzewania są niezwykle złożone. Dziecko, które jeszcze do niedawna pozostawało pod całkowitą opieką ma stać się samodzielne. Fizycznie i psychicznie. A jednak nie do końca jest w stanie sobie z tym poradzić. Okres dojrzewania to również czas lęku, niepokoju, niepewności. Celem scenariusza jest obniżenie niepokoju, który przynosi dorastanie, a także rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej.

Uczestnicy uczniowie klas VI–VIII szkół podstawowych
Cel ogólny psychoedukacja uczniów w zakresie zmian psychologicznych okresu dojrzewania
Cele szczegółowe
  • rozwijanie empatii, uważności w grupie rówieśniczej
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej
  • poprawa rozumienia zmian fizycznych i psychicznych zachodzących u dojrzewających nastolatków
Potrzebne materiały długopisy, mazaki, duże brystole, małe karteczki
Czas trwania zajęć 60 minut
Liczba uczestników 20-30 osób – grupy jednorodne płciowo
Sprawdź inne serwisy