Jeżeli wiedza i umiejętności są bramą do satysfakcjonującego życia, to emocje są do tej bramy kluczem. Jakie jest znaczenie potrzeb i emocji w procesie uczenia się i socjalizacji? O tym oraz o roli nauczyciela w rozpoznawaniu potrzeb ucznia przeczytasz w artykule.
Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat sposobu tworzenia i wzmacniania stereotypów. W czasie zajęć uczniowie będą mogli zauważyć, na czym polega dyskryminacja, której przedstawiciele różnych mniejszości oraz grup społecznych doświadczają w codziennym życiu.
Zajęcia mają na celu zwrócenie uwagi uczniów na to, jak jezyk kształtuje rzeczywistość. Dowiedzą się, jak język może dyskryminować mniejszości i w jaki sposób przeciwdziałać wykluczeniu wynikającym z niewłaściwego doboru słów.
Celem zajęć jest przekazanie informacji dotyczących zależności między stereotypami, uprzedzeniami a dyskryminacją oraz uświadomienie uczniom szkodliwości stereotypów i tego, że mogą prowadzić do dyskryminacji.
Celem zajęć jest doprecyzowanie pojęcia „dyskryminacji”: określenie w dokładny i jednoznaczny sposób, czym jest, a czym nie jest dyskryminacja. Uczniowie podejmą próbę samodzielnego stworzenia definicji pojęcia dyskryminacji, a następnie zastanowią się, kto w ich otoczeniu może doświadczać jej na co dzień.
24 maja Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju ogłosiła najnowsze wyniki badania PISA – dotyczące wiedzy i umiejętności związanych z ekonomią i finansami.
Scenariusz warsztatów dla rodziców o rozsądnym stawianiu granic nastolatkom, o skutkach ich braku i konsekwencjach granic zbyt sztywnych i rygorystycznych.
Zwiększone nasilenie ekspresji emocji z kręgu złości w okresie dorastania jest naturalne. Dowiedz się, dlaczego tak jest i jak rozmawiać z nastolatkami, by ich emocje nie prowadziły do zachowań przynoszących niepotrzebne szkody.
Badania pokazują, że coraz mniej dzieci i młodzieży poświęca czas na rozwój swoich zainteresowań. Co gorsza – wielu z nich nie jest w stanie określić, co ich tak naprawdę interesuje. Na czym polega skuteczne wspomaganie procesu identyfikowania, a potem rozwijania pasji? Co zrobić, aby młodym ludziom wciąż się chciało chcieć?
Wstyd ma dwa trzy oblicza: wstyd przed innymi i wstyd przed samym sobą. Jego odczuwanie nasila się w okresie dojrzewania. Jak i dlaczego tak się dzieje? Tutaj znajdziesz odpowiedź na to pytanie, a także wskazówki, jak zachowywać się wobec przejawów wstydu nastolatków.
Scenariusz warsztatu dla rodziców uczniów nastolatków. Uczestnicy poznają najważniejsze zasady wyznaczania granic dorastającym dzieciom oraz nauczą się je stawiać w konstruktywny, akceptujący dziecko sposób. W ostatniej części spotkania będą mogli sprawdzić swoje umiejętności w praktyce.
Co mnie motywuje do działania? Scenariusz może być wykorzystany jako materiał na zajęcia z całą klasą lub jako indywidualne zadanie dla uczniów.
Ubiór odbierany i nazywany jako wyzywający dla niektórych jest powodem do zmartwień. Kiedy warto podjąć temat ubioru w rozmowie z uczniami i uczennicami? I jakie cele ma mieć dotycząca tego praca wychowawcza?
Zajęcia pomogą rodzicom lepiej zrozumieć rzeczywistość dzisiejszych nastolatków (Generacji Z) i uświadomić sobie, jaka jest rola dorosłych w procesie wychowania. Aktywne formy pracy zachęcą ich do poszukiwania sposobów wspierania dzieci w procesie dorastania.
Nie chcę cię znać! Wcale mnie nie rozumiesz! Takie słowa wielu rodziców nastolatków słyszy często. Czasami warto zwrócić się o pomoc do mediatora. Sprawdź, jak szkolni specjaliści mogą wskazać szansę na osiągnięcie chociaż częściowego zrozumienia i zawieszenia broni.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.