Samouszkodzenia to objaw zaburzeń regulacji emocji, które niestety niezwykle często towarzyszą nastolatkom zmagającym się z depresją, zaburzeniami lękowymi lub adaptacyjnymi lub przeżywają innego rodzaju kryzys psychiczny. Praca nad wygaszeniem samookaleczeń to długotrwały proces terapeutyczny. Ogromnie ważne jest, by uczeń potrafił połączyć objaw z emocjami i sytuacjami, jakie go wywołują. Karty pracy mogą być pomocne w nauce samoobserwacji własnych przeżyć emocjonalnych i reakcji na nie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zdarza się w szkolnym życiu momenty całkowitej bezradności. Kiedy nie wiadomo, co robić, jak to robić i czy w ogóle jakakolwiek reakcja ma sens. Często do takiego rodzaju „ściany” nauczyciele i inni pracownicy szkoły dochodzą w relacji z dzieckiem autoagresywnym. Karzącym fizycznie samego siebie, niemal codziennie, bez zahamowania, pogrążonym w świecie bólu. Wbrew pozorom, problem samookaleczania u dzieci nie jest rzadkim zjawiskiem. Nie zawsze bowiem przejawy autodestrukcyjnych zachowań u malucha są widoczne na pierwszy rzut oka.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:
Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również: