Uczeń agresywny, który wymaga udzielania pomocy psychologicznej, ale nie posiada orzeczenia o niepełnosprawności nie zawsze może liczyć na wsparcie tzw. nauczyciela wspomagającego. Dyrektor odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa, we współpracy z rodzicami powinni w takiej sytuacji rozważyć wystąpienie do poradni psychologiczno-pedagogicznej o wydanie opinii w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Z artykułu dowiesz się:
Gdy uczeń przejawia agresywne zachowania w szkole, można go objąć obserwacją zachowania – w uzgodnieniu z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Powstaje zatem pytanie, czy wymagana jest zgoda rodziców ucznia na przeprowadzenie takiej obserwacji. Sprawdzamy w artykule.
Nauczyciel nie ma podstaw do odmowy wykonania czynności zawodowych wynikających z pełnionej w szkole funkcji. Natomiast dyrektor musi zapewnić odpowiedni warunki do realizacji zadań przez nauczycieli i specjalistów, w tym związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę – zgodnie z art. 6, art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz art. 68 ust. 1 pkt 4 i 6 ustawy Prawo oświatowe.
Wzór ankiety dla uczniów dotyczącej agresji nauczycielskiej. Wzór stanowi załącznik do scenariusza Agresja ze strony nauczyciela - warsztaty pomagające konstruktywnie radzić sobie z problemem.
Zdecyduj, czy opisane zachowania lub słowa nauczyciela są przejawem agresji z jego strony. Dokument stanowi załącznik do scenariusza Agresja ze strony nauczyciela - warsztaty pomagające konstruktywnie radzić sobie z problemem. Można go wykorzystać podczas zajęć lub indywidualnej rozmowy z uczniem.
Scenariusz warsztatu dla uczniów różnych typów szkół przybiżający problem agresywnych postaw nauczycieli. Zajęcia uczą, jak identyfikować takie postawy oraz jak postępować w rzeczywistych sytuacjach.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.